Forum Komando Szeol
Klan Osadzony w Minelued
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Scenariusze

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Komando Szeol Strona Główna -> RPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Seif Nightwolf
Administrator



Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:43, 22 Cze 2006    Temat postu: Scenariusze

W poniższym Tekscie postaram się wam przedstawić jaką Ciężko i odpowiedzialną Role ma MG (Mistrz Gry) Pierwsze Co musi zrobić to napisać trzymający się kupy scenariusz Co wbrew pozorą nie jest zbyt łatwe Razz poniżej przedstawie wam jak ja pisze scenariusze. Kto wie? może kiedyś ktoś pójdzie w moje ślady i mu się przyda coś takie Wink
Tak więc...

Każdy z początkujących MG zastanawia się jak napisać jakiś trzymający się kupy scenariusz według mnie bardzo prosto... Oczywiście zakładając ,że nie będzie wszystko zapięte na ostatni guzik , gdyż gracze są postaciami niezależnymi i mogą teoretycznie wszystko. Opisze tutaj po krótce jak ja pisze/robie scenariusze... tak więc...

Zaczynamy od Jakiegoś Motywu (Wątka głównego) np. W mieście pojawiły się dwa Duergary na które prawie nikt nie zwraca uwagi, handlują w danym mieście/wiosce jakimiś towarami. Oczywiście gracze mogą sobie powiedzieć "o Duergary fajnie, chodźmy do karczmy napić się wina" lub pomyśleć "hmm... co mogą robić Duergary w takim/takiej mieście/wiosce" tu jest się zaczyna tak zwany wątek. Przed sesją najlepiej przygotować założenia, czego gracze nie mogą zrobić a co mogą.
Mogą ich naprzykład obserwować, dowiedzieć się jakiś informacji o nich tylko nie za wiele, aby nic nie było do końca pewne.(tu zostawiam twórczość MG Wink ).
Potem można to w obojętnie w jaki sposób rozwinąć ,trzymając się tego co się ustaliło pisząc scenariusz.
Można nawet zrobić wstęp do jakieś Kampani np. Gdzieś w kanałach miasta jest tunel prowadzący do podmroku, lub obojętnie co majace spójność reszte się zazwyczaj na sesji wymyśla Wink. Ile razy to gracze mi podsuneli fajne pomysły na rozwinięcie danego scenariusza, oczywiście oni o tym nie wiedzieli Wink

Reasumując:

-Motyw Scenariusza
-Spójność Kampani z Scenariuszem (chyba, że jest to scenariusz "solo" to wtedy tylko trzymamy spójność Scenariusza Wink )
-Standardy/założenia wytyczone przez Siebie (MG) których należy się trzymać , aby zachować spójność tła Kampani/scenariusza

Mam nadzieje , że choć troche pomogłem początkującym MG Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Majkowian




Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: a czy to wazne ?

PostWysłany: Pią 23:07, 23 Cze 2006    Temat postu:

Seif ale chodz tutaj mogles tego nie kopiwac z innych swoich wyp[owiedzi tylko napisac o czyms innym nowym Very Happy Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seif Nightwolf
Administrator



Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:46, 23 Cze 2006    Temat postu:

mam Ostatnio zajawke na fajną klase do D&D prestirzową of korz:D. Ja się zbiore to może przeleje to coś na papier i przemyśle dokładniej Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Komando Szeol Strona Główna -> RPG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin